2018-2019

31.05.2019 Cuma günü  7 A/B sınıfları ile edebiyatımızın ünlü şairi Tevfik Fikret’in Aşiyan’daki müze evine ziyarete gittik. Şairin kullandığı eşyaları gördük. Hayatı ve eserleri hakkında bilgi edindik. Nice güzel gezilerde buluşmak üzere.

Bir çok medeniyete ev sahipliği yapan İçerisinde Anadolu, Mezopotamya ,Kıbrıs,Suriye gibi uygarlıkların olduğu Arkeoloji gezimizi 6A ve 6B sınıfları ile keyifle gerçekleştirdik.

3AB sınıfları Pelit Çikolata Müzesi gezisiyle Milli kültürümüze ve Dünya mirasına ait ögelerin çikolatadan yapılmış modellerini gezerken  eğlenerek öğrenmişlerdir.

Bu hafta Fen ve Matematik Zümresi olarak 7. Sınıf öğrencilerimizle birlikte Rahmi Koç Müzesi Fen ve Matematik Atolyelerine katılım sagladik.
Peki Uygulamalı atölyeler neden önemli ?
Fen bilimlerinde temel özellik, gözlem ve deneye dayalı, aynı zamanda da ölçülebilir olmasıdır. Bu nedenle öğrenciler uygulamali atolye etkinliklerinde bu ölçümleri ve deneyleri kendileri yaparak yaşayarak daha somut hale getirdikleri icin daha basarili ve kalici öğrenmeler gerçekleştirir. Matematik ise soyut bir bilim olmakta ve temel konusu da sayılar ve çevremizde gördüğümüz şekillerdir. Matematiğin öteki bilimlerden farkları arasinda Sembol ve şekiller kullanılması, uygulama alanınin geniş, soyut ve kesin sonuç esasına dayanmasi gibi ozelliklerinden dolayi bu soyut bilgilerle uygulamali etkinlik bilgileri birbirini atolye calismalarinda tamamlar. Bu nedenle Fen ve Matematiğin somut yaşantı haline getirilmesinde uugulamali atolyelerinin önemli bir yeri vardır.

1AB sınıfları "Minik Mucitler Atölyesi"ni ziyaret etti.
Öğrencilerimiz "Mucit" kavramı üzerine konuştular.Birbirinden ilginç deneylerle "yaparak yaşayarak öğrenme" ilkesine uygun olarak deney yapma aşamalarını deneyimlediler. Ortaya çıkan ürünlerin içerisinde hangi malzemelerin olduğunu ve ne işe yaradığına yönelik keyifli ve öğretici zaman geçirdiler.

4A ve 4B sınıfı öğrencileri Cam Ocağı Vakfı gezisinde, sıcak cam atölyesinde cam üfleme tekniğini, alevle şekillendirme atölyesinde biblo yapımını izlediler ve füzyon atölyesinde  pano ve tabaklarını, renkli cam parçalarıyla kompozisyonlar oluşturarak düzenlediler.Camın oluşumu ve geri dönüşümü hakkında bilgi edindiler.

GÖRSEL SANATLAR ATÖLYESİ  / 13 ARALIK 2018

FARKINDALIK EĞİTİMİ KAPSAMINDA DÜZENLEDİĞİMİZ ETKİNLİĞİMİZDE;

BİZDEN BAŞKA CANLILARA YARDIM ETMENİN, HAYVAN SEVGİSİNİ YAŞAMANIN, MERHAMET DUYGUSUNU HİSSETMENİN,

BİR CANLIYA DOKUNMANIN GÜZELLİĞİNİ YAŞAYARAK YARDIM MALZEMELERİMİZİ TESLİM ETTİK.

VELİLERİMİZE, ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ.

3AB Sınıfları Eyüp Oyuncak Atölyesi gezisinde geçmişten günümüze oyuncakları tanıyıp, el becerilerini geliştirmiştir.

3AB Sınıfları Avcılar Atatürk Evi gezisi ile Atatürk'ün Hayatı hakkında bilgiler edinmiştir.

Klasik okul gezilerinden farklı olan bu workshop etkinliğinde mutfakta olmanın eğlenceli ve renkli hali miniklerimize sunuldu. Kep ve önlükler giyip kendileri için dizayn edilmiş mutfak ortamında pizza yaparak eşsiz lezzet yolculuğu yaşayan çocuklarımız grup ve bireysel çalışmanın faydalarını da görmüş oldular. Kazanımların daha kalıcı olmasını hedefleyen hikayeleştirilmiş sözel sunumlar ile bilinçli tüketim dip notları da çalışma esnasında eğlenceli bir şekilde sunuldu.

Eminönü’nde bulunan İş Bankası Müzesi gezi programına katıldık.Tarih kokan bir bina içerisinde bulunan müzede bankanın kuruluşundan beri yer alan yönetim tabloları, Atatürk ile ilgili çeşitli bilgilerin olduğu Atatürk Salonu, daktiloların bulunduğu bir oda, eski bilgisayar odası ve banka kasalarının olduğu bir odayı gezdik.

Müzede çocuklara ve gençlere yönelik ekonomi, tasarruf ve tarih alanında eğitimlerin verildiği atölye çalışmasını da gerçekleştirdik. Bizler müzeyi gezdikten sonra tasarruf konusunu matematiksel yöntemlerle bizlere aktaran ve 90 dk. süren "Bütçe,Tutum,Tasarruf" atölye çalışmasına katıldık. Gezi ve atölye çalışmasının sonunda bize hediye olarak İş Bankası´na ait kumbara ve dergi verildi.

7. Sınıflarla Topkapı Sarayı ve Ayasofya Müzesi gezimizi yaptık. Öğrencilerimiz Osmanlı Devleti’nin yönetim merkezini ve Roma imparatorluğunun İstanbul’da yaptırdığı en büyük kilise olan Ayasofya Kilisesi’ni merakla inceledi.

17.10.2018 tarihinde minik gurmeler atölyesinde kendilerinin yaptıkları pizzalarını afiyetle yiyerek eğlenceli bir gün geçirdiler.

İstanbul’un Eyüp semtin­de, el işçiliği ile yapılan geleneksel oyuncak­lara verilen ad.  17. yüzyılın ortalarında Eyüp’te 100 oyuncakçı dükkanı ve bunlarda çalışan 105 usta vardı. Oyuncakçı dükkanları ,İskele Caddesi üzerinde yer alırdı. Oyuncakçılar Çarşısı denen bu yerdeki dükkan sayısı zamanla  25-30’a düşmüş, günümüzde ise başka şeyler de satan iki dükkan kalmıştır.

Biz 4-A sınıfı olarak burayı ziyaret ettik. Çok beğenerek ayrıldık.Oyuncaklarımızla oynamak üzere okulumuza dönmek üzere yola çıktık.